Voorbereidingen - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Bram Hengeveld - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Bram Hengeveld - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

13 Februari 2014 | Nederland, Barneveld

Inmiddels zit ik al een halve week in mijn stageperiode. Dit betekent dat ik me aan het voorbereiden ben op de reis die ik 24 februari samen met mijn klasgenoot Romar Voncken ga maken. Dinsdag hebben we het Kick-off gesprek gehad voor onze stage. Tijdens dat gesprek maak je afspraken over hoe de communicatie zal verlopen tijdens je reis. Verder heeft de leraar uitgelegd dat de dammen in Kenia heel erosie-gevoelig kunnen zijn, vanwege de losse grond waar ze op staan.

Naast het Kick-off gesprek betekent voorbereiding ook een heleboel rapporten doorlezen. Van Ex-change hebben we namelijk 10 rapporten gekregen van eerdere studenten die bezig zijn geweest met de bouw van dammen en de zogenoemde impact studies van de dammen. Hieruit kunnen we vooronderzoek doen naar hoe het idee van de dammen tot stand is gekomen en hoe eerdere impact studies zijn uitgevoerd. Op deze manier weten we wat we ongeveer kunnen verwachten als we in Kenia komen.

Tot slot ben ik bezig met praktische voorbereidingen voor de reis, zoals paklijstje opstellen, winkelen en alle nodige spullen bij elkaar zien te krijgen voordat ik 24 februari vroeg in de ochtend zal vertrekken naar Kenia.

Ik hoop jullie tweewekelijks op de hoogte te kunnen houden van mijn belevingen in Kenia. Ik heb begrepen dat er wel redelijk goed internet is in Kenia. Dus jullie zien het volgende verslag vanzelf verschijnen!

  • 13 Februari 2014 - 12:01

    Bram Becker:

    Heeeeeeel veel succes. En dat je goed en gezond weer mag komen.

  • 13 Februari 2014 - 13:07

    Onno Schel:

    Goed bezig Bram. Houd ons op de hoogte! Ben erg benieuwd naar je belevingen daar.

  • 13 Februari 2014 - 15:18

    Annemarie Scheerboom:

    Veel plezier en succes daar, Brem! :D Jij gaat het daar vast hartstikke goed doen :)

  • 22 Februari 2014 - 17:15

    Ben En Dirk:

    Veel plezier bolle! Goeie reis en gooi wat uit het vliegtuig voor ons, een rol snoep of zo.

  • 26 Februari 2014 - 13:55

    Mamargje:

    Lieve Bram,

    Ben benieuwd of je op de plaats van bestemming aangekomen bent (of vast met de rondreis begonnen bent :) ).

    Hier is het nog even wennen. Denk af en toe: Ah, straks komt Bram uit 'school'. en dan: Oh nee, die zit in Kenia. Grappig he. Komt goed. Tegen de tijd dat je terugkomt ben ik er aan gewent :) ha, ha.

    Veel plezier en succes!

    Liefs Mamargje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

24 februari ga ik voor 4 maanden naar Kenia voor stage. Op deze weblog is te vinden wat ik in die tijd allemaal beleef.

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 9280

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Kenia

Landen bezocht: